MUHASEBE BAĞLANTI KODLARINDAN ANLAYAN VAR MI?

Gönderen Konu: MUHASEBE BAĞLANTI KODLARINDAN ANLAYAN VAR MI?  (Okunma sayısı 4061 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cevdet27

  • Yeni Kullanıcı
  • *
  • Karma: 0
Özellikle banka, çek ve senetlerin girilmesinden sonra eğer muhasebeleitrmede bir problem yaşamak istemiyorsak muhasebe bağlantı kodlarını girmemiz lazım. Bu noktaya kadar ok. ama bundan sonrası için muhasebe bağlantı kodlarında banka, eldeki çekler, kesilen çekler, takas çekleri vs. kısımlarında hangi kodları nasıl yazmamız lazım. Örneğin banka kodlarının altında da kesilen çekler, eldeki çekler var... çek kodlarının altında da kesilen çekler ve eldeki çekler için kodlar var... burada hangi kodları nasıl girmemiz gerekir. Çok deneme yanılma yaptım.. ama kesilen çekler bordrosu girdiğimde, alınan çek girdiğimde, bankaya tahsil çıktığımda veya ciro yaptığımda muhasebe kodlarını tam olarak vermiyor. Bu konuda yardımcı olacak varsa sevinirim. Öyle tahmin ediyorum ki bu problemi birçok arkadaşımız yaşıyor...

Çevrimdışı cevdet27

  • Yeni Kullanıcı
  • *
  • Karma: 0
Ynt: MUHASEBE BAĞLANTI KODLARINDAN ANLAYAN VAR MI?
« Yanıtla #1 : 12.02.2009, 15:06 »
Çalışmalarım ve araştırmalarım sonucu birşey daha buldum sanki... programda muhasebe bağlantı kodlarının tanımlanması ekranında hata ya da eksiklik var sanki. aşağıdaki resme bakarsanız göreceksiniz. örneğin eldeki çekler için bağlantı kodları girmek istesem arkadaki ekran açılıyor. sonra ekle yapınca önceki ekran açılıyor ve kodları giriyorsunuz. burada dikkat ederseniz arkadaki ekranda "kart kodu" kısmında "hepsi" yazıyor. oysa ben hepsini istemiyorum. örneğin kart kodu 120.10.001 olan A müşterisi çek verdiği zaman 101.10.001 nolu muhasebe koduna yazsıın isityorum. Program ise burda hespini 101.10.001 e yazıyor ekleme yapınca... sanırım burada bir hata var veya ben yanlış düşünüyorum...
Ne dersiniz...

apple

  • Ziyaretçi
Ynt: MUHASEBE BAĞLANTI KODLARINDAN ANLAYAN VAR MI?
« Yanıtla #2 : 13.02.2009, 12:55 »
merhaba,
Muhasebe bağlantı kodlarının nasıl tanımlanacağını anlatmak isterim ama anlatmakla olmaz
resimlerle desteklemek gerekiyor. buda uzun iş.

Sadece püf noktasını vereyim size.
Çekler için gerekli olan muhasebe kodlarını tanımlamanın en basit ve kolay yolu
Banka hesaplları kartlarında iken sağ tıklayarak açılan pencerede bulunan muhasebe kodlarının
doldurulması ile olur.

Banka hesaplarındaki Muhasebe kodları arasında yer alan kesilen çekler için ayrılmış olan alan bizim düzenleyip müşteriye verdiğimiz çek müşteri tarafından tahsil edildiğinde hangi banka hesabından para ödeneceğini sormaktadır. Yani Banka hesaplarındaki KESİLEN ÇEKLER muhasebe koduna ilgili bankanın 102 hesabını girmek gerekiyor. Yani bu çekin ödemesi bu bankadan yapılacak demiş olduk.

Yine Muhasebe bağlantı kodları modülünde kesilen çekler için bir bölüm var. Buraya gireceğiniz muhasebe kodu ise 103 kesilen çekler hesabıdır. Bunu banka bazındada tanımlayabilirsiniz.

BU İKİ MODÜLDEKİ KESİLEN ÇEKLER i birbirine karıştırmayın.
Muhasebe bağlantı kodlarında bulunan kesilen çekler : Çekin düzenlenme aşamasında yazılması gereken muhasebe kodunu sormaktadır. Buda 103 dür.

Banka hesabında sorulan KESİLEN ÇEKLER muhasebe kodu ise: çekin banka hesabından ödenmesi aşamasında ödemenin hangi banka hesabından çıkacağını sormaktadır buda 102 dir.




Çevrimdışı cevdet27

  • Yeni Kullanıcı
  • *
  • Karma: 0
Ynt: MUHASEBE BAĞLANTI KODLARINDAN ANLAYAN VAR MI?
« Yanıtla #3 : 13.02.2009, 14:36 »
Sayın apple,

Dediğini anladım ve zaten uygulamıştım ama yine de olmuyor. Neden dersen;
benim 103 hesabım alt hesaplı olarak çalışıyor yani;

103            VERİLEN ÇEKLER
103.10       YTL ÇEKLER
103.10.001 A FİRMASI
103.20       USD ÇEKLER
103.20.001 B FİRMASI
...
gibi

şimdi burda bağlantı koldarında 103 hesapları girerken 103.10.001 hesabı girdim diyelim... daha sonra gireceğim 103.20.001 kodunu da giriyorum. ancak problem bu noktadan sonra oluyor ki... her kesilen çek bordrosunda sağ tıklayıp muhasebe kodlarına baktığımda hep ilk olarak girilmiş olan 103.10.001 kodunu vermiş olduğunu görüyorum. yani b firmasına çek verdiğimde 103.20.001 kodunu görmüyor veya başka bir problem var...
umarım anlatabilmişimdir...


apple

  • Ziyaretçi
Ynt: MUHASEBE BAĞLANTI KODLARINDAN ANLAYAN VAR MI?
« Yanıtla #4 : 13.02.2009, 15:46 »
Bu dediğiniz olur.
Ama bunu takip etmeniz çok zor.

ŞÖYLE
müşteri A ya işbankası çeki verdiğimde muhasebe kodu 103.İŞ.TL.A.01 olsun.
Müşteri B ye iş bankası çeki verdiğimde muhasebe kodu 103.İŞ.TL.B.01 olsun.
müşteri A ye Garanti bankası çeki verdiğimde muhasebe kodu 103.GR.TL.A.02 Olsun.

bunun gibi bir ayrım istiyorsunuz sanırım.

çekin müşteriye verilmesi aşamasındaki muhasebe kodlarını muhasebe bağlantı kodları modülünden yapıyoruz demiştim.
Önce her banka hesabı için bir tanım oluşturacaksın.
çek iş bank çeki ve müşteri A ise şeklinde bir kriter oluşturabilmen için
oluşturduğun tanımda önce bankayı seçip. sonra müşteri A nın tanımını yapmak için Fiş özel kodu oluşturacaksın.  Ön tanım muhasebe kodlarına EVET diyeceksin.
Yine Çalışma bilgileri modülünden Çek ve banka için muhasebe kodları öndeğerine EVET diyeceksin.
Ancak bu liste her müşteri ve her banka değiştiğinde özel kodlarınız uzayacaktır. yani takip etmesi ve hata yapma olasılığı çok fazladır.

Verilen çeklerin müşteri tarafından tahsil edilmesi durumunda Faklı muhasebe kodlarına atama yapmak istediğinizde, öncelikle banka hesabının içindeki tanımlı olan verilen çekler için atadığın muhasebe kodunu sileceksin. Ödeme aşamasında kriter oluşturulabilmesi için muhasebe bağlantı kodları modülünün kullanılması gerekmektedir.

Muhasebe bağlantı kodları modülündeki verilen çekler için bağlantı kodlarını ayrıca düzenleyeceksin. ve burada belirtiğin bağlantı kodlarınıda özel kodlarla tanımlayacaksın.
öndeğer muhasebe kodlarına evet diyeceksin.

Biraz uzun ve meşekkatli bir iş. bu işin içinden çıkabilmek için bir adet personel çalıştırmalısınız.
Hata payı çok yüksektir.

Bu istediklerinizi kendi sistemimde deneme amaçlı uyguladım tıkır tıkır herşey istediğiniz şekilde gerçekleşti.

Şunu bilmenizde fayda var 103 verilen çekler ve ödeme emirleri hesabının tekdüzen muhasebe sisteminde bölümlenmesi TL ve Döviz cinsinden olur. bu hesabın içinde A müşterisine verilmiş B müşterisine verilmiş şeklinde bölümlenmesi uygun değildir.
Siz sanırım Ön muhasebeye baktığınız için firma ihtiyaçları doğrultusunda hesap planı oluşturmuşsunuz.

kolay gelsin.  :)